Macro foto's van 4 en 8 juni 2013

Heerlijk hoor dat lekkere weer, werd wel een keertje tijd ook natuurlijk. Doordat het mooier weer wordt/is, is het ook weer tijd voor de macro fotografie, yeahhhhh
Volgens de berichten zit er in Zoetermeer een libellen reservaat, nou dat moet dan maar eens bekeken worden he, hopen dat er wat verschillende soorten zitten.

Het is inderdaad een mooi gebied, maar helaas (nog) niet genoeg libellen gespot, nou kan het zijn dat het komt doordat de natuur wat laat is, alles is zo'n 4 tot 5 weken later dan normaal, maar het kan ook zijn dat het helemaal niet zo'n libellen reservaat is eigenlijk, over een paar weken nog maar eens een gokje wagen daar.

Gelukkig heb ik niet voor niks een paar natte voeten en natte broek eraan overgehouden, want er zat toch nog wel wat leuks wat zeer zeker de moeite waard was. Misschien volgende keer eens kaplaarzen overwegen voor 's morgens vroeg met al dat dauw ??




Viervlek Libel



Vuurjuffer


Vuurjuffer


Kleine Wespenbok

 
Omdat de vooruitzichten voor zaterdag 08 juni 2013 er ook zo goed uitzagen, zijn we vroeg op pad gegaan naar een ander gebied waar het volgens de berichten vol zit met verschillende soorten libellen en juffers. Hmmm mijn wekker zetten om 05.15uur is niet zo leuk als je pas om 01.30uur je bed induikt maarja alles voor de foto nietwaar...??

Het was best even zoeken waar het ven zich nou bevond maar uiteindelijk toch gevonden, al vrij snel kwamen we een uitsluiper tegen, helaas lukte het niet om deze op de foto te krijgen, maar was wel weer leuk om te zien, het bleek inderdaad een ander soort te zijn dan de bekende viervlek dus dat beloofde wat.
Helaas voor ons bleef het vinden bij de grote keizerlibel, nou die had ik nog niet dus was helemaal happy, omdat hij nog niet droog genoeg was om weg te vliegen heb ik er aardig wat foto's van kunnen nemen.


Grote Keizer libel

Close up van de grote keizer libel


Grote Keizerlibel

Na een aantal keer langs het ven te hebben gelopen vond Raymond een rups, ja en niet zomaar 1, eigenlijk best een grote. Gaaffffff ik wil zo graag een rups aan mijn collectie toevoegen maar ik kan ze maar niet vinden. Wat een geweldig beestje is dat toch zo'n rups hahaha die voetjes, geweldig.
 
Lekker aan de wandel


ehhhh...goed kijken wat de voor en de achterkant nou eigenlijk is ;-)

Geweldig toch die voetjes ?

Bij thuiskomst bleek dit om de rups van de Hageheld te gaan, weer wat geleerd ;-)
Ook zijn we nog even naar natuurtuin het Loo geweest, in de hoop daar wat meer te vinden, helaas op wat pyamawantsen na zat er niets, wel kwam nog even de koninginnepage voorbij vliegen,
helaas is het mij niet gelukt om deze vast te leggen, had namelijk mijn iso veelste laag staan, pfff ja stomme zet maarja volgende keer meer geluk hoop ik dan maar.
 

Pyamawants
 
Planning is om van de week nog eens naar het ven te gaan, wie weet dan wat meer geluk op andere libellen soorten.
 
Wordt dus vervolgd..........................

8 opmerkingen:

  1. Weer erg indrukwekkend!
    De keizer libelle is heel mooi net zoals de rupsen
    Zijn weer mooie foto's geworden en mijn complimenten voor je mooie verhaal erbij! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi nance,ondanks het is 100 foutje,heb je er toch mooie foto`s aan overgeouden hoor! En vandaag zijn daar nog een paar hele fraaie bijgekomen!:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. echt wel, en vandaag niet op iso 100 gefotografeerd hoor ;-)

      Verwijderen
  3. Jeetje, Nancy, wat een prachtige foto's. Ik ben blij dat je bij mij gereageerd heb, want nu kan ik ook van jouw foto's genieten. Ik heb me meteen als volger aangemeld. Binnenkort kom ik nog eens terug om je andere blogs te bekijken. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allereerst bedankt voor je reactie Joke, ik heb nog niet zo veel volgers dus vind het heel leuk dat je je aangemeld hebt als volger bij mij, dus welkom en ik hoop dat je nog vaak van me foto's gaat genieten

      Verwijderen
  4. Wauw, wat zijn dit mooie libellen- en juffer foto's, echt heel knap, fijne rustige achtergrond en de beestjes haarscherp.
    Leuke blog.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Nancy.
    Wat een pracht foto's heb je hier staan, vooral de Keizerlibel dat zijn echte juweeltjes.
    Ik zet je bij mijn lijst met blogs, want ik kom nog wel vaker bij je kijken ;-))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen