Boomkikkers (09 mei 2013)

Op 09 mei 2013 eindelijk op pad voor boomkikkers, het zag er naar uit dat het een heerlijke dag zou worden dus gingen we redelijk vroeg op pad.
Ik had nog nooit een boomkikker in het eggie gezien, dus was best moeilijk zoeken ;-)
Tijdens onze zoektocht op een groot open veld kwamen we wel wat libellen tegen, helaas bleven die niet echt zitten om te poseren maar het is toch gelukt om deze erop te krijgen, met prooi nog wel.

libelle met prooi


 Ach best zielig van dat mooie vlindertje eigenlijk, maarja dat is de natuur nou eenmaal, gelukkig kwam ik na een tijdje speuren weer een vlindertje tegen ook een landkaartje, snel focussen en afdrukken.


Okee allemaal leuk en aardig maar hier waren we niet voor gekomen eigenlijk. Omdat het best lekker weer was liepen er ook wat mensen, gelukkig hadden die wat boomkikkertjes gezien en verwezen ons naar een andere plek. En ja hoor nadat ik er 3 keer overheen had gekeken zag ik ze uiteindelijk ook. Jeetje wat zijn ze klein zeg, als je je duim ernaast houdt komen ze niet verder dan het eerste kootje, echt bizar.
Boomkikkers mag je niet vastpakken, er schijnen bacterieën op je hand te zitten waarmee je een hele kolonie uit kan roeien en dat is niet de bedoeling natuurlijk. Het schijnt dat het ook een beschermde diersoort is, altijd leuk om te weten ;-)





 Hij zit me hieronder gewoon uit te lachen volgens mij, als ie ineens wegspringt schrik ik me rot natuurlijk, gelukkig deed hij dat niet.




whahaha deze laatste foto heb ik bewerkt in photoshop hoor, achtergrond weggegumd en er een
blauwe lucht achtergezet ;-) Vond het standpunt wel grappig maar de originele achtergrond stoorde me enorm vandaar.
 
Het was echt een super ervaring om deze boomkikkers in het echt te zien.
 
















3 opmerkingen:

  1. Boomkikkers... Had er nog nooit van gehoord zelfs!
    Ook erg leuk en mooie beestjes...
    Je hebt er wat moois weer van gemaakt!

    En je hebt gelijk. Ik zag hem ook duidelijk lachen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is echt heel mooi. Deze kikkertjes staan ook op mijn wensenlijstje, ze zijn niet gemakkelijk te vinden, zelfs als je weet waar je ongeveer moet zoeken, ze zijn zo ontzettend klein. Daarom nog meer respect voor jou schitterende foto's.
    Groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje wel Ghita voor je leuke reactie, zowel hier als bij de libellen ;-) Klopt inderdaad de boomkikkers zijn erg klein waardoor je er makkelijk overheen kijkt, was bij mij dus ook het geval hoor hahaha....Leuk dat je me wilt gaan volgen, ben nog niet zo lang aan het bloggen geslagen dus heb nog niet zoveel volgers ;-)

      Verwijderen